fbpx
247403

Vestlusrobot Suve aitab koroonaviiruse ja eriolukorra küsimustele vastata

Avaldatud
23. märts 2020
Jaga

Automaatse vestlusroboti Suve idee sai teoks tänu Eesti startup kogukonna, Garage48 ja Accelerate Estonia poolt korraldatud veebipõhiselt toimunud häkatonile Hack the Crisis.

SUVE valitsusasutuste vestlusrobot

Tänasest saab mitme valitsusasutuse kodulehel töötavalt automaatselt vestlusrobotilt Suve küsida eriolukorra ja koroonaviiruse kohta küsimusi ja saada olukorra kohta ametlikku informatsiooni. Vestlusrobot oskab suhelda eesti ja inglise keeles. Tänaseks on vestlusrobot Suve kasutusel juba mitmel veebilehel. Vestlusrobotiga saab suhelda Vabariigi Valitsuse, TerviseametiSotsiaalministeerimiWork in EstoniaRahvusvahelise MajaVälisinvesteeringute keskuse ja TV3 veebilehel.

Riigikantselei strateegiabüroo nõuniku Marten Kaevatsi sõnul on tõese ja ajakohase info saamine praeguses eriolukorras kriitilise tähtsusega. „Vestlusrobot pakub uudset lisavõimalust saada infot meid kõiki puudutavatest elukorralduslikest muudatustest ning samal ajal leevendada koormust erinevatele infoliinidele. Täna võib Suve vestlusrobotit veel võrrelda kutsikaga, kes kõiki trikke ei oska ja vastuseid ei tea, kuid kümned vabatahtlikud töötavad selle nimel, et teda targemaks ja osavamaks õpetada,“ sõnas Kaevats.

„Idee riigi-ülesest vestlusrobotist on olnud paljudel mõtteis juba enne praegust kriisi, kuid häkatonil tekkis võimalus see väga kiiresti teoks teha ja sellega loodetavasti infoliinide koormust veidigi vähendada,” selgitas üks Suve loojatest Michaela Snopková. Enda sõnul näeb ta välisspetsialistide nõustajana igapäevaselt, et paljud inimeste küsimused ei vaja personaalset konsultatsiooni, vaid õige infoni suunamist. „Ei ole tarvis helistada perearsti infoliinile küsimaks, kas praegu saab Soome sõita või uurida töövõimetuslehe kohta. Neile küsimustele leiab ka Suve vastuse. Nii saavad arsti kätte need, kellel on koroonaviiruse või mõne muu haiguse sümptomite ilmnemisel vaja kiiret ja personaalset nõustamist,” tõi Snopková näite.

Läbi aktiivse kasutamise suudab vestlusrobot õppida ja küsimustele vastata järjest täpsemalt. Tänu vabatahtlike tööle oskab vestlusrobot peagi suhelda ka vene keeles. Lisaks kogub ja edastab Suve toimetajatele kasutajate küsimusi, millele vastust ei leita, aidates sel moel kaasa vestlusroboti arendamisele.

Suve vestlusroboti sünnile aitasid kaasa üle kümne vabatahtliku, kes on saanud rakendada oma varasemaid kogemusi keeruliste protsesside automatiseerimisel: Wize AI, boost.ai, Riigikantselei, Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, Founderly ning EASi töötajad välisinvesteeringute keskusest ja Work in Estonia programmist.

Ettevõtted ja asutused, kes soovivad Suve vestlusrobotit oma kodulehele lisada, saavad lisainfot eebot.ee lehelt. Samuti on vestlusroboti projektiga oodatud jätkuvalt liituma vabatahtlikud andmesisestajad, tõlgid, keeletoimetajad, lisainfot saab samuti eebot.ee lehelt.

Asjakohast infot eriolukorrast saab jätkuvalt valitsuse eriolukorra veebilehelt https://www.valitsus.ee/et/eriolukord  ja kriisiinfotelefonilt 1247.